• Heiser
    • Personheiser
      • Schindler 3000

        Vår fleksible personheisløsning som matcher form med funksjon. Den perfekte all-round-personheisen for mange forskjellige bygningstyper og bruksområder.

      • Schindler 5500

        Velg den ideelle plassutnyttelsen, maskinromsløsningen og den innredningen du ønsker i heisstolen for en optimal flyt av mennesker og varer.

    • Vareheiser og andre heiser
      • Schindler 2400

        Å ha sans for helheten og samtidig sette pris på detaljene er ingen motsetning. Når det gjelder våre serviceheiser er disse begrepene vår rettesnor.

      • Schindler 2500

        Trenger du en effektiv sengeheis? En som tåler mye og fungerer med stor pålitelighet? Da er Schindler 2500 det riktige valget.

      • Schindler 2600

        Ønsker du å transportere tung last og gods? I høyt tempo og over lengre tid? I så fall er Schindler 2600 det rette valget for deg.

    • Modernisering
      • Schindler 3000 Plus

        Schindler 3000 Plus-heis er mer fleksibel på alle måter, og passer perfekt inn i mange forskjellige bruksområder i ethvert bymiljø.

      • Schindler 6200

        Den nye generasjonen Schindler 6200 heiser tilbyr en intelligent, svært konkurransedyktig løsning for små eller smale sjakter.

      • Schindler 6300

        Takket være det godt gjennomtenkte utskifting Schindler 6300, kan vi tilby deg en helt spesiell løsning tilrettelagt for akkurat ditt bygg.

      • Schindler 6500

        Ønsker du den optimale heisløsningen i bygget? Schindler 6500 er den fleksible, moderne metoden for utskifting av bestående heisanlegg.

      • Av deler

        Ved å modernisere og bytte ut noen deler, øker du verdien og levetiden på heisen og gir en større sikkerhet og bedre komfort for passasjerene.

    • Destinasjonskontroll
      • PORT-heis

        PORT-teknologi gjør at passasjerene bruker minst mulig tid til å ta seg til sine destinasjoner med best mulig komfort.

      • myPORT

        myPORT gir brukerne en unik sømløs, sikker og praktisk tilgang til og overgang gjennom bygningen deres.

    • Digital Media Services
      • Schindler Ahead DoorShow

        Denne teknologien viser informasjon, reklame og kunngjøringer på heisdørene.

      • Schindler Ahead SmartMirror

        Schindler Ahead SmartMirror er begge deler: et speil og en skjerm for underholdning eller informasjon. Med denne nye multimedieopplevelsen blir heisturer ikke lenger som før.

      • Schindler Ahead AdScreen

        Folk er generelt mer oppmerksomme under en heistur enn i åpne offentlige rom. Ahead AdScreen er bygget for å maksimalisere effekten av denne tiden.

    • CleanMobility-løsninger
      • ElevateMe

        Med den nye mobilappen Schindler Ahead ElevateMe kan heispassasjerene styre og samhandle med heisen ved hjelp av smarttelefonene sine.

      • UV CleanCar

        Schindler UV CleanCar er et innovativt system som bruker ultrafiolett UV-C-lys til å drepe bakterier og virus i heiser, og som dermed reduserer risikoen for smitte mellom passasjerene.

      • UV CleanAir

        Med Schindler UV CleanAir kan luften i heisene renses og skiftes ut oftere og mer effektivt.

      • CleanCall

        Med Schindler CleanCall kan beboerne velge destinasjon med en håndbevegelse.

      • CleanCover

        Schindler CleanCover er en antibakteriell, beskyttende film som dekker de overflatene i heisen som oftest berøres av passasjerene, for eksempel knappepanelet og veggene.

      • CleanSpace

        Schindler CleanSpace regulerer maksimumskapasiteten i heisene på en slik måte at de ikke blir overfylt.

      • PORT Technology og myPORT Public

        Verdens ledende system for destinasjonsstyring og adgangskontroll for heiser og bygninger gjør det nå mulig for alle beboere, ...

  • Rulletrapper og rullebånd
    • Rulletrapper
      • Schindler 9300

        Forbedrede sikkerhetsfunksjoner, energieffektivitet og plassbesparelser. Schindler 9300 rulletrapp definerer det toppmoderne for å transportere mennesker i kommersielle og offentlige rom.

      • Schindler 9700

        Schindler 9700-rulletrappen er den ideelle mobilitetsløsningen for store offentlige rom med høye trafikkkrav, som flyplasser og togstasjoner.

    • Rullebånd
      • Schindler 9500AE skråstilt

        Schindler 9500AE er utviklet med tanke på kjøpesentra, og gir stillegående og komfortabel transport fra etasje til etasje.

      • Schindler 9500 horisontal

        Utforsk Schindler 9500 horisontalt rullebånd, den ideelle løsningen for kollektivtrafikk.

    • Modernisering
      • Komplett utskifting

        Oppgrader eiendommen din ved å bytte ut det eldre utstyret ditt med nye, banebrytende Schindler 9300- eller Schindler 9700-rulletrapper eller med Schindler 9500-rullebånd.

      • InTruss

        Eksisterende rulletrapp/rullebånd trekkes ut, og holder fagverket på plass. En ny Schindler-rulletrapp eller et rullebånd monteres i det eksisterende fagverket.

      • Moderniseringssett

        Schindler tilbyr moderniseringsløsninger på alle områder: sikkerhet, energiforbruk og utseende, alt designet for å enkelt gjøre rulletrappene og rullebåndene oppdaterte, raske og enkle.

    • CleanMobility-løsninger
      • Ultra UV og UV Pro

        Derfor er det svært viktig å holde dem rene og redusere mengden bakterier og virus som bygger seg opp på dem. Schindler Ultra UV og Ultra UV Pro gjør nettopp det med et innovativt og effektivt UV-C-lyssystem.

  • Servicetjenester
  • Karriere
    • Oversikt
    • Hvem vi er
      • Mennesker

        Finn ut mer om menneskene, tradisjonene og verdiene som motiverer oss til å takle det 21. århundres urbane mobilitetsutfordringer.

      • Inkludering og mangfold

        Vår globale tilstedeværelse gir oss tilgang til hele spekteret av menneskelig mangfold – noe som forsterker vår evne til å tilpasse oss og innovere.

      • Samfunn

        Hjelp oss å transformere verden. Vi er på jakt etter drevne fagfolk som er klare til å løse samfunnets mest presserende urbane mobilitetsutfordringer.

      • Verdiene våre

        Verdiene våre er grunnlaget for alt vi gjør, og lar oss forbli en ledende global aktør innen heis- og rulletrappindustrien.

      • Tall og fakta

        Finn faktaene bak det som gjør Schindler til et fantastisk selskap å jobbe for.

    • Hvorfor Schindler
      • Kompensasjon og fordeler

        Finn ut mer om Schindlers ansattes kompensasjonspakker og fordeler – konkurransedyktig lønn er bare begynnelsen!

      • Balanse mellom arbeid og fritid

        Det kan være vanskelig å finne den rette balansen mellom arbeid og fritid. Vi gjør det enklere gjennom fleksible moderne retningslinjer som er utformet for å møte ulike behov.

      • Opplæring

        Nøkkelen til å opprettholde Schindlers stolte arv er å sørge for at alle våre ansatte – på alle nivåer – forblir opplærte og klare.

      • Karriereutviklingsprogram

        Finn ut hvordan vi tar med våre mest talentfulle unge fagfolk ut på en internasjonal og tverrfaglig seksårig reise for å få karrieren deres til å blomstre.

      • Internasjonale karrieremuligheter

        Internasjonale oppdrag er en sentral del av hvordan vi utvikler menneskene våre. Utvikle karrieren din internasjonalt med Schindler.

    • Hvem vi ser etter
      • Erfarne fagfolk

        Enten du er en heistekniker eller en ingeniør, trenger vi folk med erfaring og dyktighet. Erfarne fagfolk gjør heisserviceselskapet vårt fantastisk!

      • Studenter og nyutdannede

        Utforsk de omfattende mulighetene for studenter og nyutdannede ved Schindler.

    • Ledige Stillinger
  • Bygninger
  • Innovasjoner
  • Om oss
  • Kontakt
Konfigurer

PORT-heis

PORT-teknologi gjør at passasjerene bruker minst mulig tid til å ta seg til sine destinasjoner med best mulig komfort.

Et så sofistikert system trenger et eksepsjonelt sett med tablåer for å lette mangfoldet av funksjoner som er innebygd. Disse tablåene er terminalene for personlige beboere som gir PORT-teknologien navnet sitt. Vårt helt nye sett med PORT-terminaler har en rekke spesifikasjoner som omfatter standardisert intern maskinvare. Uansett arkitektonisk ambisjon eller funksjonskrav ved et bestemt berøringspunkt, finnes det en PORT-terminal for å tilfredsstille den.

Egenskaper og funksjoner

PORT-teknologi gir mer funksjonalitet enn noe heissystem i historien. Den er rik på funksjoner og disse er i stadig utvikling. I tillegg til å gi den mest effektive bruken av en heisgruppe, vil passasjerene den betjener virkelig nyte den sømløse måten de blir ført til bestemmelsesstedet med et minimalt antall mellomstopp. I tillegg sørger de implisitte sikkerhetsfunksjonene i designet for trygghet gjennom hele reisen.

Destinasjonskontroll

PORT-teknologi bygger på Schindlers unike 30 års erfaring med et system kjent som Destinasjonskontroll som radikalt forbedrer trafikkhåndteringseffektiviteten til en gruppe heiser.

På 1990-tallet begynte bygningshøyden å bli begrenset av antall ekstra heiser som kreves for å gi god service. Det var generelt forstått i bransjen at en tilnærming der passasjerer kunne registrere sine destinasjoner før ombordstigning ville gi høyere servicenivåer fra en bestemt gruppe heiser og løse problemet. Ingen i bransjen hadde imidlertid klart å lage et praktisk system basert på dette konseptet. I 1992 introduserte Schindler Miconic 10, det første praktiske systemet for destinasjonskontroll og revolusjonerte med det markedet. På begynnelsen av 2000-tallet da det ble klart at destinasjonskontroll var løsningen fremover, tilbød andre selskaper produkter, men da var Schindler allerede i gang med sitt andre generasjonssystem – og PORT er det tredje!

Når en passasjer kommuniserer til PORT-destinasjonen de trenger, enten via en terminal, RFID-kort eller smarttelefon, analyserer systemet alle mulige kombinasjoner av måter denne reisen kan tilbys med tanke på alle de andre anropene i systemet og gjeldende utplassering av hver heis . Ved å bruke en spesiell algoritme som stammer fra mange års forskning, bestemmes den optimale tildelingen og dette kommuniseres til passasjeren via terminalen eller telefonen. De kan da stå foran den tildelte heisdøren klare til raskt å gå inn og transporteres med minimalt med stopp til deres etasje.

Vi tror at PORT-teknologien representerer et høydepunkt i bransjen i dag. Men vi hviler ikke på laurbærene. Hvert år får vi mer data fra de mange tusen enhetene vi kjører over hele verden, som videre brukes av forskningsteamene våre for å forbedre ytelsen gradvis. Vi har ikke til hensikt å gi opp prestasjonsledelsen vår hurtig!

Effektivitet

Effektivitet i en heis kan generelt forstås som to ting, som begge henger sammen. Effektiviteten i passasjerhåndtering og energieffektivitet.

Hastigheten som en heis kan håndtere passasjerer med er selvfølgelig avgjørende for den totale driften av bygget. I for eksempel et kontorbygg, spesielt i morgenrushet, hvis antall monterte heiser ikke effektivt kan flytte folk til etasjene deres, vil det dannes køer, frustrerte passasjerer og anleggets prestisje reduseres. En PORT-installasjon vil sikre at passasjerer som reiser til samme etasje veiledes til samme heisstol når det er nødvendig. Dette betyr at antall stopp som stolen gjør på sin reise opp i bygget minimeres, noe som resulterer i kortere tid før den kan returnere til lobbyen. Med hver stol som ankommer lobbyen oftere, genereres større kapasitet til å betjene ankommende passasjerer og trafikkhåndteringseffektiviteten er mye høyere.

Når det gjelder energieffektivitet, bør vi påpeke at hver Schindler-heis på individuell basis er utstyrt med det siste innen driv- og materialteknologi for å gi de høyeste effektivitetsnivåene. Men med PORT kan vi gå lenger. En PORT-heis kan fungere på en slik måte at gruppen selv kan oppnå energieffektivitet ved å bruke en funksjon vi kaller Energy Control Option eller ECO. I ECO-modus gir systemet en akseptabel ventetid for alle passasjerer samtidig som de betjener dem på en energieffektiv måte. Dette løser problemet med typiske heisgrupper som bruker mest energi når passasjerbehovet er lavt. Når det bare er noen få passasjeranrop, noe som er tilfellet mesteparten av dagen, kan hver passasjer plukkes opp svært raskt av en heis og, nesten uten andre passasjerer, fraktes raskt til destinasjonsetasjen. Som dette har heiser en tendens til å kjøre lange avstander kun for få passasjerer. Siden heiser vanligvis er motbalansert ved 50 % belastning, beveger stolene i systemet seg i ubalansert tilstand som ikke er energieffektiv. ECO-modus løser dette problemet. For å spare energi kan ECO-modus bruke færre heiser med flere personer per stol, noe som resulterer i kortere turer og bedre lastbalansering. Som et resultat minimerer ECO-modus energibruken til heiser samtidig som man passer på at passasjerenes ventetider ikke overskrider et spesifisert nivå: Kundetilfredshet og høyeste energieffektivitet på samme tid.

Sikkerhet

Sikkerhet er innebygd i hjertet av et PORT-system og kan operere på mange forskjellige nivåer. Der en nåværende bygning eller, faktisk, globalt bedriftssystem allerede eksisterer, finnes det også et enkelt grensesnitt for å sømløst integrere det. Mange kunder har imidlertid i dag, da de ble gjort oppmerksomme på de mange sikkerhetsnivåene som er innebygd i PORT-systemet, ønsket å bringe det inn i hjertet av bygningens sikkerhetsstrategi.

Kjernen i PORT-sikkerhetskonseptet er å kommunisere til kunden at vi vil at de skal identifisere seg for å kunne betjene dem. Så når en kunde for eksempel viser RFID-kortet sitt til en barriere, får de ikke bare tilgang, men de blir fortalt hvilken heis de skal gå til for transport til deres foretrukne destinasjon den morgenen. En PORT-heis har terminaler med integrert kortleser som gjør at en sikkerhetstransaksjon kan finne sted uansett hvor den er plassert. Ofte er dette ved en barriere hvor den slanke PORT-designen lett kan integreres. Om nødvendig kan Schindler ellers levere våre proprietære Speed Gates.

I tillegg til en RFID-kortløsning, gir myPORT et enda høyere nivå av funksjonalitet som kan brukes sammen med eller som erstatning for kort. Til slutt, selv om denne delen primært omhandler PORT når det gjelder heiser, kan systemet utvides kraftig for å gi alle aspekter av adgangskontroll i bygningen.

Passasjeropplevelse

Passasjeropplevelsen er det alle aspekter av PORT-design er ment å forbedre. Vi ønsker at hver kontakt med brukerne våre skal være en som gleder dem med en følelse av sikkerhet, komfort og bekvemmelighet. Fra det øyeblikket de går inn i en bygning og uten å måtte berøre noen overflate, de får adgang, går til heisen og blir raskt transportert til etasjen, er vårt mål å fremkalle en god følelse av velvære og en følelse av at systemet er der å gi dem en personlig service.

Vi vil lære hvor de vanligvis ønsker å reise til bestemte tider og prøve å forutse deres behov. Vi vil alltid prøve å tildele dem en heis som ikke er for full og når destinasjonen uten mange mellomstopp, og fremfor alt vil vi alltid forsøke å provosere frem følelsen av at hver reise de foretar anses av PORT å være av stor betydning.

Kontakt

Finn adressen vår og din kontaktperson hos Schindler. Vi ser fram til å se deg.